Tures jorden runt-resa

Ja gott folk, inte så mycket har hänt i mitt liv. Ture däremot har varit med om mycket sen sist. Han har hunnit sticka iväg på en jorden runt-resa (han hade samlat många flygpoäng) och sett världen. Här kommer lite semesterbilder.


Ture i Saharaöknen (nej, det är inte tång i bakgrunden)


Ture besöker Baywatchstudion och väntar spänt på Pamela



För er som undrar om Ture och Svante och hur de blev så viktiga för mig så ska jag berätta lite.
Ture, Svante och jag har varit vänner länge, åtminstonde sedan högstadiet men jag har svaga minnen av att de funnits i mitt liv tidigare än så.
Det var jag som döpte dem till just Ture och Svante. Jag vet inte hur gamla de är, men de bodde först med min mamma och det var hon som tog hand om dem och uppfostrade dem till de laglydiga medborgare de är idag.
Jag minns att jag som tonåring skämdes för dem och inte ville ha med mig dem någonstans. Men det ändrades när jag fick min scooter och de höll mig varm om händerna när jag susade omkring. De följde även med mig på några boxningslektioner, tro det eller ej (innan jag fick mina boxningshandskar var det Ture och Svante som skyddade mina händer från att bli misshandlade).
Vid senare tillfällen har de fått agera uppletningsföremål och motiveringsleksaker i min träning med Svea (för Svea älskar Ture och Svante oerhört trots allt, hon har bara ett konstigt sätt att visa det på).

När jag flyttade till Helsingborg kom vi till ett vägskäl i vårt förhållande. Skulle de flytta med mig, eller skulle de stanna kvar i den enda värld de kände till? De bestämde sig för att vara modiga, våga satsa för att vinna, så de följde med.
Väl i Helsingborg fick de följa med mig i ur och skur, inte minst på många hundpromenader. Här kommer vi då till den tuffaste delen av deras liv- dagen då Svea fick upp ögonen för dem! De hade sett Svea växa och frodas sedan hon var en liten valp, men de hade väl aldrig trott att hon skulle vända sig emot sin egen familj! Men det var just vad hon gjorde. Vid otaliga tillfällen mörbultade Svea Ture och Svante (speciellt Svante- av någon anledning blev han hennes hackkyckling). Det gick så långt att Svante tillslut fick uppsöka en plastikkirurg. Ture inspirerades av Svantes nya yttre och nästa gång Svante skulle opereras följde Ture med och fick även han en liten makeover. Och ja...hur historien för Ture och Svante ska sluta får den som lever se!

Kommentarer
Postat av: Monica

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!! :p

2009-03-07 @ 10:26:40
URL: http://missmoonia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0