Cesar Millan vs Anders Hallgren

Ni som känner mig vet att jag tycker illa om Cesars program "mannen som talar med hundar". Kort kan jag säga att jag tycker att hans metoder och träningssätt är ogenomtänkta. Han väljer alltid den lättaste kortsiktiga lösningen, utan att bry sig om orsaker till hundens beteende, stress osv. Dessutom motionerar han hundarna för att aktivera dem, aldrig/väldigt sällan har jag sett honom visa hur man aktiverar en hund psykiskt. Även när han väl tränar kortsiktigt väljer han dåliga träningsmetoder. T.ex. lär han en hund som hoppar på folk att inte hoppa genom att putta ner den. För det första- om han nu ska "straffa" hunden så är det bättre att han drar upp hunden så den strävar neråt än att han puttar ner den då den bara strävar uppåt igen. Men egentligen skulle han ju från början ha kunnat visa att man kan berömma och belöna (underifrån) hunden när den väl inte hoppar. Men berömma och belöna är ju inget Cesar ägnar sig åt. Någonsin! Varför ifrågasätter inte fler människor honom?

Jaja, detta är ett ämne jag och Carolin kan diskutera i timmar.
Iallafall så har Anders Hallgren skrivit om ett nytt halsband som Cesar Millan är upphovsman till. Jag hoppas att folk öppnar upp ögonen nu och ser att Cesar inte är gud:



Kommentarer
Postat av: Madeleine

Svar: Tack, va snällt =)



Ha en jättefin dag!

2008-06-27 @ 09:34:27
URL: http://chocolatechic.blogg.se/
Postat av: ,,,,,,,

kanske tycker du så bara för han e blatte o hon andra e svensk. som vanligt e det så.....alla vet att cesar e grymt bra me hundar. latinos for life!

2008-06-29 @ 19:36:36
URL: http://,,,,,,,,,,

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0