Självsvält

Det otänkbara har inträffat. Yasmine svälter sig själv! Och det har ingenting att göra med att jag bantar eller nåt sånt, utan det handlar om att jag inte är det minsta hungrig/sugen på nåt alls. Jag glömmer att äta frukost och tvingar i mig mat så att jag inte ska bli svimfärdig. Det är bara så konstigt med tanke på att mat alltid har varit en så stor del av mitt liv. Jag brukar se fram emot nästa måltid när jag precis ätit och skulle annars äta godis/glass flera gånger om dan om jag hade kunnat. Men nu blir jag illamående när jag tänker på mat.
Visst, jag lär ju gå ner i vikt om det håller i sig, men imorse orkade jag mig knappt ur sängen och även nu är jag helt darrig när jag skriver!

Bara för att illustrera skillnaden i mitt dagliga matintag ska jag skriva en liten lista på vad som förut var ett typiskt dagsintag av mat och jämföra med vad jag åt igår:

4 mackor med pålägg
Pasta med pastasås och sallad
Frukt
Lax, potatis, sås och sallad
Säkert 1l glass

Igår:
En tallrik yoghurt med risenta müsli.
Lite körsbär

Stor skillnad som ni kanske märker. Nu har jag precis tvingat i mig ett paket nudlar och det känns som om jag ska spy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0