Träningsdagbok

Weei nu har jag äntligen tagit mig i kragen och gjort det jag så länge sagt att jag ska göra: skaffa en träningsdagbok för mig och Svea!
Jag är en extremt oorganiserad människa. Alltid när jag ska någonstans glömmer jag mat, ryggsäck, papper, penna, vattenskål...ja allt! Samma i träningen så gillar jag att bara gå ut med Svea och godis/leksak och något föremål och sedan köra lite allt möjligt utan någon egentlig plan. Det brukar bli bra- Svea aktiveras och jag kör mycket nya övningar eftersom jag vet att det hon kan kan hon och det krävs ingen ansträngning från hennes sida att göra det (utom vissa nosarbeten såklart) och jag brukar kolla vad jag tycker fattas som vi behöver träna på. Men däremot har jag svårt att se samband. Jag arbetar inte mot ett mål, utan arbetar för aktiveringens skull. Visserligen är det kul, men vi skulle bli mer effektiva om jag organiserade bättre, speciellt inom dirigeringen känner jag detta. Måste lägga ner mer tid på vissa delar och då är det bra att ha en översikt.

Tanken är att jag ska skriva veckomål i den och sedan fylla i varje dag/ efter varje träningspass vad vi gjort, dagsform och hur lång tid vi lagt ner. Sedan tänkte jag sammanfatta veckan som gått och fundera lite över varför det gått som det gått.

Vi hade en träningsdagbok även på skolan, men jag tyckte inte om den då eftersom jag kände det som om det var någon annan som kollade upp mig och bedömde det jag tränade, medan jag egentligen bara ville träna ensam med Svea efter skolan och lite det jag själv ville. Nu i efterhand vet jag ju såklart att meningen inte var att jag skulle bli bedömd, utan att jag skulle utvecklas,  men jag kunde som sagt inte slappna av med den tanken.    
 
Jättekul skrivbok från Åhléns, kostade c.a. 65 kr och hade en framsida där man kunde stoppa in ett eget kort. Smart!:)

Ett litet smakprov ur mina översiktliga mål. Vill inte visa min(a) veckoplanering(ar) och genomförande eftersom jag då får samma känsla som i skolan; att jag skriver för någon annan och därför inte kan skriva mina misstag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0