Tävlade i lydnadsklass 1 igår igen!

Riktigt nöjd med resultatet, vi var verkligen jättebra. Vi fick ett första pris och första placering, vilket känns jättekul. Tyvärr fanns ingen prispall som vi kunde stå på, hade varit en rolig känsla!:D

Resultatet:
Platsliggande 8 Rullar runt
Tandvisning 10
Linförighet 9
Läggande 9 Steg
Inkallande 9,5 Liten lov
Ställande 9
Apportering 7 Reser sig
Hopp över hinder 9,5 Slarvigt slut
Helhetsintryck 9

Summa 178,5 

Att Svean rullade sig i gräset på platsliggandet är så typiskt henne, min busiga lilla gris, men hon brukar inte göra det under ett annat kommando så det blev jag lite förvånad över. Och apporten blev hon helt galen när hon såg. Haha, hon förföljde tävlingsledaren och när han försökte gömma apporten från henne blev det bara värre. Men jag tycker att det är kul att hon kan behålla sin busighet och ändå vara lydig.
Linförigheten är jag sjukt stolt över eftersom det är det som vi har haft mest problem med på tidigare tävlingar. Märks att jag tränat massor på det. Precision(godis) i kombination med motivation(boll).
Vi fick ett silverfat som pris. Jättefint var det!


Tävlande i högre klass


Svea och hennes kusin! Jättekul att träffa henne. Ser ni vem som är vem? 

Sveas kusin! Mycket mer muskulös och kompakt än Svea.

Kommentarer
Postat av: Monica

GRATTIS!!! Skitkul!!!!! :D:D:D

2008-08-03 @ 12:30:28
URL: http://missmoonia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0