Missunnsamhet

Varför, varför, varför kan människor inte unna andra lycka? Mår man själv så dåligt att man måste trycka ner andra, blir man själv gladare när andra är ledsna? Om alla hade varit nöjda med sig själva hade nog mycket sett annorlunda ut.

Jag är ingen missunnsam människa, absolut inte! Motsatsen! Varför kände jag då ett styng (heter det så?) av missunnsamhet idag? Tack och lov kunde jag snabbt få bort tanken eftersom jag uppmärksammade den. Jag önskar att alla kunde börja trivas med sig själva, inte bara för deras egen skull men också för att de då ändrar sitt beteende mot andra. Skärpning världen (inklusive jag själv)!

Kommentarer
Postat av: RebMam

Stavningspolisen här igen! Om du sticker kniven i hjärtat så att du måste gå till doktorn och sy ett par styng...Då förtjänar du inte dina stygn, du kan ju inte ens stava ordet rätt! Missunnsamhet är en dygd förunnad endast de rättrogna rättstavarna!

2008-08-29 @ 22:40:52
Postat av: RebMam

Stygg text: LÄGG NER BLOGGEN, alla stavfel gör våra ögon åksjuka!

2008-08-29 @ 22:43:02
Postat av: RebMam

Nu får det vara slut på skämtandet från vår sida! Känner du dig missunnsam och vill hämnas än?;) Vi älskar dig mer än allt vår lilla Yassibabe! Du förgyller våra liv och du har ett sånt stort hjärta så att du lyckas, ändå från Helsingborg, fylla oss med kärlek var dag! Vi saknar dig! Pussar

2008-08-29 @ 22:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0