Sittmarkering av brunnslock/tassmarkering av lyktstolpe

Det går framåt på hunddagiset:D
Carolin(hehe från ekonomiavdelningen) räknade ut att vi snart kommer tjäna så att vi klarar oss (med extrajobb för min del då såklart). Vilken härlig känsla! Svea är också glad för då blir det fler grisöron till henne;P.

Har lärt in ett nytt trick på Svea- tassmarkering av lyktstolpar. Har redan lärt in att hon ska sätta sig på brunnslock, ett trick som fanns med i någon hundtidning och tänkte att vi kör vår egna lilla variation med lyktstolpar också.
Lyktstolpe/brunnslock spelar ingen roll. Jag tycker jag får ut 4 saker av de tricken.
1. Aktiveringen vid inlärningen (shaping)
2. Mer kontakt på promenaderna; dels kollar Svea mig för att få kommandot i närheten av brunnslock och dels tycker hon att jag är roligare i allmänhet på promenaden när vi fyller den med liknande övningar.
3. Svea kan ibland gå och leta självmant. När hon väl hittar ett brunnslock ser man verkligen hur stolt hon blir (självförtroendebyggande-inte för att Svea behöver mer av det men ändå).
4. Vid störningar är det en bra distraktion ifall hunden inte låst sig.
 
Tassmarkering av lyktstolpe nästan inlärt. Måste bara träna in det på fler lyktstolpar (hittills har jag provat det på c.a. 5)


Kommentarer
Postat av: Monica

Nope ingenting än! Jag väntar o väntar o väntar..... o väntar... o Thami sover just nu :P.

2008-08-13 @ 22:06:52
URL: http://missmoonia.blogg.se/
Postat av: Monica

Idag kommer det bebisar!

2008-08-14 @ 12:05:31
URL: http://missmoonia.blogg.se/
Postat av: CityGirl

Tack för din fina kommentar.

2008-08-14 @ 19:15:36
URL: http://citygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0